De ASI AIR van ZWO

Activity Forums Astrotechniek Methoden en Technieken De ASI AIR van ZWO

Tagged: 

Viewing 5 posts - 16 through 20 (of 20 total)
  • Author
    Posts
  • #20516
    Theunissen
    Participant

    Hallo Peter,

    Ik en Rutger hebben je initiële vraag uitstekend begrepen, dit leid ik mede af uit het correcte antwoord van Rutger.

    Met je mobiele telefoon dien je een verbinding te maken met het wifi-netwerk van je ASIAIR. Je selecteert dus op je telefoon, in het lijstje van wifi-netwerken het ARIAIR-xxxxxxx netwerk. Hiermee breng je een 1 op 1 verbinding via WIFI, NIET via het netwerk van je telefoonprovider (dus NIET via het 4G netwerk van Vodafone of KNP of ieder ander) met je ASIAIR tot stand. M.a.w. … geen datakosten.

    Een 1 op 1 verbinding tussen 2 apparaten wordt ook wel een ad-hoc wifi of verbinding via een wifi hotspot genoemd. Zie ook de handleiding van de ASIAIR.

    https://astronomy-imaging-camera.com/manuals/ASIAIR_User_Manual.pdf

    #20519
    Guest
    Participant

    Misschien een hint dat de volgende versie van de ASI AIR waarschijnlijk uitgerust gaat worden met USB3.0 poorten??? Nu is het inderdaad weinig zinvol om een USB3.0 camera te verbinden via een USB2.0 poort….dan gaat het voordeel van USB3.0 toch echt verloren.

    Dit antwoord kreeg ik van ZWO:

    Hi Wim,

    The ASIair is usb 2 but it’s designed for deep sky work so capture speed is not really an issue. USB3 is mostly important for high speed video capture for lunar / planetary / solar – this is no what the ASIair is designed to be used for.
    Kindest regards,
    Grant
    #20524
    Guest
    Participant

    Dat snap ik Marc. Maar ook Kees was verbaasd dat deze box usb2-minded was. Daarom heb ik ZWO  nog maar eens gemaild.

    #20526
    Theunissen
    Participant

    Dat snap ik Marc. Maar ook Kees was verbaasd dat deze box usb2-minded was. Daarom heb ik ZWO  nog maar eens gemaild.

    Ah, verwarring alom :-) … je antwoordt op Rutger en Kees inzake USB en niet op Peter.

    #20531
    van Valen
    Participant

    Theunissen,

    Bedankt voor de uitleg. Heel interessant om een Asiair bij je te hebben in het veld.

    Mvg Peter

Viewing 5 posts - 16 through 20 (of 20 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.
Scroll to Top