M101 met FSQ106

Activity Forums Astrofotografie Deepsky M101 met FSQ106

Tagged: 

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author
    Posts
  • #19381
    Van den Broek
    Participant

    Eindelijk alles getuned, heb nog geen kleur data met de ASI. FSQ 106, mesu 200. ASI 183M: L 39x5min, QHY 367C. Eerste blauwe subs met ASI geven duidelijk meer definitie.
    Ongelooflijk wat een detail er te zien valt, normaal zie ik dat maar in een grote reflector …

    #19386
    KeesScherer
    Participant

    Ik snap het verhaal rond kleur nog niet helemaal, je zegt dat je geen kleur hebt van de ASI, maar dat de eerste blauwe subs van de ASI meer definitie geven. Dat lijkt elkaar tegen te spreken. Ik zou nog eens kijken naar de effecten van zo te zien het groen kanaal, er zijn “hoekige” groene stervormen te zien.

    #19388
    Van den Broek
    Participant

    Ik heb nu enkel L van de ASI, de kleur komt voor alle kanalen van de OSC QHY 367C, die heb ik flink moeten opschalen, vandaar dat het niet allemaal 100% past.

    #19389
    Van den Broek
    Participant

    Het weer zit niet mee dus ik heb maar een bewerking gedaan met alle data van de ASI, persoonlijk vind ik de kleur data beter maar omdat de afgelopen nacht zeer vochtig was hebben de sterren zelfs meer geleden dan met de OSC camera …

    #19393
    KeesScherer
    Participant

    Oei, ja dat klopt zie ik. Het blijft elke keer weer een afweging. Zelf wissel ik liefst niet van apparatuur en daarmee kan ik dat al uitsluiten als variatie want er blijft genoeg over om de verwerking lastig te maken.

    #19394
    Van den Broek
    Participant

    Ik wissel ook niet, maar met de nieuwe setup had ik nog geen kleur en had er nog wel van M101, vandaar … Nu hopen op betere condities voor volgende target …

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.
Scroll to Top