NGC2174, Monkeyhead nebula

Activity Forums Astrofotografie Deepsky NGC2174, Monkeyhead nebula

Viewing 8 posts - 16 through 23 (of 23 total)
  • Author
    Posts
  • #13829
    KeesScherer
    Participant

    Heerlijk onderwerp dit, ik ben het helemaal met je eens Mabula dat je met een lichte achtergrond veel meer details goed kunt zien. En mijn achtergronden tijdens de bewerking zijn dan ook altijd licht(er). Maar de uiteindelijke foto vind ik dan toch net mooier met een achtergrond rond 0.10 en (daar zit hem de kneep in het geval van Promotiemateriaal t.b.v APP) velen met mij denk ik. Maar het kan heel goed zo zijn dat ik er helemaal naast zit, een idee voor een marktonderzoek?

    #13831
    Haverkamp
    Participant

    ;-) ja zeker een leuk en fascinerend onderwerp, vind ik ook.

    Een markt onderzoek zal altijd kunnen op termijn en is zeker wel interessant.

    Voor wat betreft promotie materiaal, zo wil ik graag op

    Astro Pixel Processor by Aries Productions

    een mooie rotatie van foto’s van fotografen zelf die een foto met APP hebben gemaakt en ik plaats daar liever een foto zoals de fotograaf hem zelf heeft gemaakt dan een bewerking van mij ;-) want ik weet dat iedereen een andere smaak heeft en dat die van mijzelf vaak als niet ideaal wordt gezien ;-) (waar ik heel goed mee kan leven..) Door veel foto’s van veel fotografen te gebruiken heb je ook sneller dat er meer een “consensus” van uit gaat over dit soort zaken.

    Jouw versie van je Monkey Head zou ik er zeker graag tussen zetten (en niet mijn bewerking dus). En ik zou hem denk ik zaterdag in Oss ook graag laten zien, met je naam er natuurlijk bij ;-) (weet dat je al aan had gegeven dat je foto’s te gebruiken zijn, maar ik vraag het graag altijd netjes..) Vind je dat goed?

    #13832
    Theunissen
    Participant

    Zijn pre-sets een optie?

    #13833
    KeesScherer
    Participant

    En ik zou hem denk ik zaterdag in Oss ook graag laten zien, met je naam er natuurlijk bij  (weet dat je al aan had gegeven dat je foto’s te gebruiken zijn, maar ik vraag het graag altijd netjes..) Vind je dat goed?

    Ja dat is leuk Mabula, mijn foto’s hebben allemaal de Public Domain status, het plezier zit hem in het maken, niet in het bewaken.

    #13835
    Haverkamp
    Participant

    Zijn pre-sets een optie?

    Bedoel je dan een pre-set qua stretch? Dat is prima in te bouwen.

    Momenteel richt mijn DDP stretch zich inderdaad op een achtergrond waarde van 0.25 en dat de histogram piek een bepaalde breedte heeft. Daar kan zeker goed mee gespeeld worden. Dominique Dierick vindt de DDP stretch ook veel te sterk.

    Mijn gedachte is juist dat een preview filter je inzicht wilt geven in je data, niet dat het de juiste stretch is om data te tonen. Met presets kunnen we dat makkelijk automatiseren en dat maakt mogelijk de APP stretch al wat makkelijker?

    #13839
    Theunissen
    Participant

    Dit bedoel ik inderdaad. Overigens jammer dat de opmerking qua DDP stretch niet terugkoppelt is in het forum (klaarblijkelijk?), een combinatie van terugkoppeling leidt vaak tot goede nieuwe ideeën :-)

    #18516
    KeesScherer
    Participant

    Toch weer eens een herbewerking gedaan van deze Canon 6Da data en dan blijkt dat je met alle nieuw geleerde technieken steeds meer kan doen om kleuren en details zichbaar te maken. (Links oude, rechts de herbewerking)

    #18517
    Schreurs
    Participant

    Inderdaad een serieuze verbetering en meer details te zien.

    Mvg Paul

Viewing 8 posts - 16 through 23 (of 23 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.
Scroll to Top