Sh2-155 Cave Nebula final

Activity Forums Astrofotografie Deepsky Sh2-155 Cave Nebula final

Tagged: 

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author
    Posts
  • #18574
    Mason
    Participant

    Na mijn laatste post van deze nevel heb ik nog een paar uur data kunnen toevoegen dankzij 3 avonden op rij begin feb.

    Ik heb nu een totale integratie van 25 uur en ik hou het hierbij, voor dit jaar!

    TS 80mm f6 apo

    Celestron AVX

    Canon 40D astromodded +LPS filter

    Canon 40D mono modded + Astronomik 12nm Ha filter

    Ha 72x 600sec

    RGB 129x 360sec

    Totaal ~25 uur

    Pre-processing mono: Nebulosity 4

    Pre-processing RGB: APP (trial)

    Bewerking: Photoshop CS5+ Carboni’s Actions

    Groet Dave

    #18575
    KeesScherer
    Participant

    Ja, met de Cave Nebula weet je dat je een uitdaging te pakken hebt! Heb je ook een grotere versie ergens Dave? Deze is zo te zien een 20% versie. Welke iso instellingen heb je gebruikt? En hoe ga je om met de flats? met mijn Canon 6Da moet ik soms na elke sessie nieuwe flats maken en dan moeten er keuzes gemaakt worden.

    #18584
    Mason
    Participant

    Hi Kees, ik gebruik altijd 800 ISO en heb een set van 50 flats van de Ha opnamen gebruikt voor alle sessies en voor de RGB opnamen, na de laatste sessie, heb ik een set van 50 flats gemaakt. Die maak ik altijd met een dubbel gevouwen t-shirt over de telescoop, gericht op de lucht, dslr op AV en belichtings compensatie op +2. Voor de mono opn heb ik darks, flats en bias gebruikt, gestacked in Nebulosity4. Ook voor RGB heb ik darks, bias en flats gebruikt en gestacked  in APP. Alle andere bewerkingen in Photoshop CS5. Ik maak gebruik van dithering na elke opn.

    Ik had eerlijk gezegd meer detail verwacht met zoveel integratie, maar misschien langere belichting en betere seeing is de oplossing. Volgende jaar ga ik misschien verder hiermee.

    Hier een grotere versie…

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.
Scroll to Top