Reply To: Kwaliteit van de stack (meer details in APP?)

Activity Forums Astrotechniek Methoden en Technieken Kwaliteit van de stack (meer details in APP?) Reply To: Kwaliteit van de stack (meer details in APP?)

Haverkamp
Participant

@mth75, als we het puur hebben over het calibreren van lights en dan registreren, data normaliseren en stacken, dan lijkt het er zeker op dat ik efficientere resultaten haal dan PI, Nebulosity en ook Images Plus. Het is ook de feedback die ik krijg van de mensen waarvan ik de data heb verwerkt die zelf met 1 of zelfs meerdere van die programma’s werken.

(Maar ik moet erbij zeggen dat de gebruiker van de software natuurlijk een grote rol speelt in de resultaten die worden gehaald.)

Er kan natuurlijk getest worden door een setje data te laten stacken in APP en in een andere programma met zelfde settings en die dan te pixelpeepen, zoals dit, crop uit Rossette h-alpha data van @musquetier ‘s draadje op astroforum (Forum Power).

Wat heel belangrijk is voor een goede vergelijking is dat bijvoorbeeld outlier rejection in dezelfde mate wordt toegepast want dat heeft veel invloed op SNR, noise in de stack.

Scroll to Top