Activity › Forums › Astrotechniek › Methoden en Technieken › Subs selectie/beoordeling op achtergrondhelderheid. › Reply To: Subs selectie/beoordeling op achtergrondhelderheid.
Hoi Mabula! Ik heb je antwoord gelezen (bedankt daarvoor!) , en het nogmaals gelezen maar ik kan dat geen handen en voeten geven. Ik hou al rekening met de minimale hoogte van objecten en maak de vergelijking tussen subs op vergelijkbare hoogte boven de horizon. Mijn probleem in deze is dat ik het liefst een getal/score aan een sub hang voor de selectie en constateer dat DeepSkyStacker dat eigenlijk goed doet met een score per sub. Wanneer ik dat vergelijk met het subframeselectorscript en het batchstatistics script van PI dan zie ik eigelijk dat de SNR weight waarden van PI een hele goede correlatie hebben met de DSS score. En DSS is in deze 20 x zo snel…(Zie bijgaande vergelijking van 4 sterk uiteenlopende kwaliteit subs)
Brandende vraag van mijn kant: Je verwijst naar de periode dat je een trial versie van PI had, waarom heb je als ontwikkelaar van de directe concurrent van PI geen gewone licentie aangeschaft?