Activity › Forums › Astrosoftware › Astro Pixel Processor › authentication based on mac adress › Reply To: authentication based on mac adress
Het is denk ik niet de bedoeling om hier te gaan opschrijven hoe ik APP’s beveiliging precies kan en ga doen natuurlijk ? maar bedankt voor de optie @skysurfer.
Nee natuurlijk moet je dat niet doen.
Maar wat ook meespeelt bij de motivatie tot kraken van commerciele software, is de prijs. Een te hoge prijs zet ook aan tot eerder kraken. Adobe heeft dat ingezien, waardoor Photoshop nu veel goedkoper is, ook al is het een abonnement.
Het AppStore / PlayStore model leidt daarom tot betaalbare apps omdat de meesten voor een tientje of minder geen cracks gaan zoeken. Zelfs het voor de Play/Appstore relatief dure Skysafari Pro wordt nauwelijks gekraakt.
Anderzijds houdt o.a. de hoge prijs van PixInsight (in combinatie met de gebruikersonvriendelijkheid ervan) mij tegen dat te kopen en al helemaal dat je je moet registreren voor een demo (om vervolgens geen antwoord van Pleiades Software te krijgen !).
De benadering van Nebulosity vind ik veel mooier: je kunt gewoon een demo downloaden, zonder registratie geneuzel, maar zolang je niet betaald hebt, krijg je lelijke schuine zwarte strepen door je resultaat, maar je kunt wel zien en proeven hoe het werkt waardoor je het sneller koopt. En de prijs ($95) is ook redelijk, ook al is het niet mijn keuze, maar ieder zijn ding.
En waarom zijn er zoveel illegale kopieen van Windows in omloop ? Ook te duur, terwijl andere OS-en (macOS, Linux) gewoon gratis zijn.
Ik hoop dat je APP niet zo ontoegankelijk maakt.