Activity › Forums › Astrosoftware › Astro Pixel Processor › authentication based on mac adress › Reply To: authentication based on mac adress
De discussie inzake prijsstelling (misschien vraag je je af, waar bemoeit men zich mee?) is al eerder geweest. Ik hoop in ieder geval dat je de markt (en hiermee bedoel ik je potentiële klanten) gepolst hebt, gepeild en verkend hebt.
Niet alleen heeft @skysurfer gelijk in zijn stelling dat een te hoge prijs afschrikt en van de andere kant cracks in de hand werkt (alhoewel dit specifieke software toepassingsgebied volgens mij minder aandacht heeft van de heren crackers), belangrijker is de positionering t.o.v. PI. Mijn inziens zal APP altijd significant lager geprijsd moeten zijn dan PI, rede: PI is een vlaggeschip qua mogelijkheden.
Mijn mening, je moet het midden houden tussen volume en marge, de eerste impliceert een lagere prijs, de andere een hogere. Dit is al een leidraad. Belangrijker, de splitsing in de pro en niet pro versie, ik ben er nog niet uit of dit een handige zet is. De niet pro versie zou een volume product kunnen zijn, de pro een marge. En toch lijkt me dit niet ideaal.
Ik persoonlijk wil ook de pro features ondanks dat ik deze helaas maar zelden zal gebruiken. Alleen de mozaïek functie als Pro feature is misschien ook wat dunnetjes (als ik het goed begrepen heb).
Ik zou er nogmaals voor pleiten de betagroep leden te enquêteren inzake prijsstelling.