Reply To: Beginnend fotograaf – M3

Activity Forums Startersforum De hobby van je leven Beginnend fotograaf – M3 Reply To: Beginnend fotograaf – M3

Groenewold
Participant

Nou, het hoeft niet perse in het midden, maar meestal (en zeker bij Newtons) is het beeld daar wel het beste. Als ik het goed begrijp gebruik je de camera met eigen lenzen en die zet je met adapter op de montering? Ook bij lenzen is het beeld in het midden vaak het beste, tenzij je hele dure objectieven hebt, dan valt dat reuze mee.

Hoe lang heb je M3 belicht en met welke ISO waarde? Zoals je ziet zijn de sterren wat uitgerekt en dit is zeer waarschijnlijk omdat de montering toch nog niet goed op de pool staat, heeft je montering een poolzoeker toevallig? Je zou overigens eens kunnen kijken naar iets als een StarAdventurer, niet zo prijzig en heeft de mogelijkheid tot volgen van de sterren als ik mij niet vergis. Ik ken inmiddels 2 mensen die het naar tevredenheid gebruiken. Kan alleen geen heel zwaar spul op.

Excuus voor de vele vragen hoor, ik wil graag alles weten om je verder te kunnen helpen er NOG wat mooiers van te maken. :)

Scroll to Top