Activity › Forums › Astrofotografie › Deepsky › Sluiernevel 17-8-2017 › Reply To: Sluiernevel 17-8-2017
ik moet alles in mijn achtertuintje installeren waarbij ik niet bang hoef te zijn om in het donker ergens over te struikelen; de buren hebben overal voldoende verlichting in de tuin :-(
De buitenwijk waar ik woon is slechts 3km verwijderd van het centrum van Maastricht en de straatlantaarns hier doen ook al hun best om mijn opnamen te verzieken alsmede de steeds hoger wordende bomen in de achtertuintjes. Toch ben ik niet al te ontevreden want met app / pi en een lp-filter (zolang alles niet overschakelt naar ledverlichting) is toch nog íets zinnigs te behalen. Ik kan van hieruit ook naar de Botrange in de Ardennen rijden, op plm 40min rijden, en zit dan op 600mtr hoogte. De melkweg is daar zeer goed zichtbaar, alleen moet je daar niet ‘s nachts in je eentje gaan staan. Zucht… ik houd het maar op mijn achtertuintje en neem genoegen met minder. Ook gezien mijn, bijna AOW- leeftijd en gewrichtsklachten. Als er eindelijk eens wat betere weersomstandigheden zijn hoop ik toch nog eens wat nieuws op te kunnen nemen. Hoofdzaak is dat je een hobby hebt en er zelf genoegen in hebt.