Reply To: Sluiernevel 17-8-2017

Activity Forums Astrofotografie Deepsky Sluiernevel 17-8-2017 Reply To: Sluiernevel 17-8-2017

Groenewold
Participant

@ed-defesche Ik heb wat dat betreft nog een beetje geluk hier, mijn tuintje zit verscholen achter het huis van lantaarnpalen verwijdert en de buren met hun achtertuin aan de overkant houden weliswaar van licht, maar het meeste gaat gelukkig nog steeds uit in de nacht. De wijk hier ligt naar het Noorden en Oosten gezien nog redelijk donker, er zijn geen enorme steden die kant op. Het Zuiden is helaas richting Maarssen centrum en Utrecht, dus die kant is minder. Maar het valt me allemaal best mee als ik mijn spaarzame resultaten soms zie, ik ga expres niet naar donkere gebieden omdat ik dan pas echt zie hoe slecht het hier is en dat zal de hobby thuis denk ik wel schaden. Ik zie het meer als een uitdaging er toch nog iets moois van te maken.
We zitten hier stiekem te denken aan een sabbatical van een jaartje naar Nieuw-Zeeland, mijn vrouw kan daar makkelijk als huisarts in de rimboe beginnen. Of dat ook echt gaat gebeuren is nog een enorme vraag, maar het zou weleens een hele mooie donkere plek kunnen worden..

Zo, we kunnen niet meer off-topic gaan he!? :)

Scroll to Top