Activity › Forums › Astrotechniek › Automatisering › INDI – Open Astronomy Instrumentation › Reply To: INDI – Open Astronomy Instrumentation
Ik heb teamviewer alleen gebruikt voor beeldoverdracht van de computer buiten naar de computer binnen. Hierdoor gaat er dus denk ik veel minder info over de lijn en loopt het gestarte opnameschema gewoon op de computer buiten door. Ik heb tot nog toe alle software die ik gebruik in de comp buiten (de lijntjes zo kort mogelijk houden mbt software…) en alleen de wifi voor beeldoverdracht van scherm buiten naar scherm binnen. Zo ben je dus niet afhankelijk van essentiële data die van buiten af moet komen voor de software die “binnen” draait. Ik heb slechts een keer een uitvaller gehad (met teamviewer) tijdens een fotosessie en (natuurlijk) de computer buiten draait gewoon verder het gestarte schema af. Ik kon gewoon weer inloggen op de externe comp en constateren dat de zaak gewoon nog draaide :-). Mijn stelling is dat software die ergens draait en afhankelijk is van data die van buiten moet komen gevoeliger is voor storingen. Heel lang geleden heb ik op unix-machines software ontwikkeld voor lokale overheden en overweg een oude laptop van linus / ubuntu of welke dan ook te voorzien en daar eens mee aan de slag te gaan. Is dat aan te bevelen? En om een beetje redelijk te kunnen meetuffen met unix zijn er tegenwoordig wat minimale eisen hiervoor (ik ben niet meer zo op de hoogte)?