Activity › Forums › Astrotechniek › Automatisering › INDI – Open Astronomy Instrumentation › Reply To: INDI – Open Astronomy Instrumentation
Heb eerst weer eens wat linux-gevoel opgedaan door een oude laptop te voorzien van Ubunto-Mate. Ik was zover dat ik Kstars etc had geïnstalleerd. Moet de neq6 / eos1300d nog aankoppelen om te zien of de stuurprogramma’s worden opgehaald of dat ik toch nog eqmod nodig heb etc…
Heb ook nog tijd besteed om een beginnende amateur op weg te helpen waar ook tijd gaat in zitten.
Verder heb ik vandaag de raspberry 3 ingericht met idem O.S , zodanig dat de zaak vanaf een 64gb usb-stick is te booten.
Dat is alvast gelukt :-), maar wat kost het allemaal veel tijd als je al zo’n 20 jaren geen Linux meer hebt gesproken. Duurt lang eer was kennis weer naar boven komt drijven. Vooral met al die omgevingen waar je tegenwoordig maar uit moet wijs komen. De ontwikkelingen gaan snel en het lijkt nog zo kort geleden dat ik met ponskaarten fortranprogramma’s bij een rekencentrum moest laten compileren, papertape punch, bolkop telex als terminal enzovoorts.
Ik kom er wel, alleen kost dat nogal wat tijd.