Reply To: De hartnevel – IC1805

Activity Forums Astrofotografie Deepsky De hartnevel – IC1805 Reply To: De hartnevel – IC1805

Groenewold
Participant

Afgelopen 2 nachten heb ik de zielnevel (IC1848) er ook bij gepakt en ben ik bezig geweest aan een mozaiekje rondom zowel de ziel- als de hartnevel. De hartnevel heeft inmiddels aardig wat subs (moet even uitzoeken hoeveel precies nu, mozaieken maken wordt snel rommelig), maar zeker een paar uur totaal. De zielnevel heeft nog slechts een half uurtje (2 subs per frame) gehad, maar desondanks is het signaal niet verkeerd, volgende sessies zullen met name gaan om meer data en minder ruis in de achtergrond. RGB staat ook op de planning voor het hele gebied, maar dat kan nog even duren.

Het is nu nog een WIP qua bewerking en als ik het mozaiek bekijk dan lijk ik wat aggressievere LNC iteraties nodig te hebben, ik zie volgens mij nog wat teveel de verschillende frames. Ik weet niet of dat in deze gigantisch gecomprimeerde versie goed te zien is overigens, maar hoor graag jullie mening.

Alle subs zijn opgenomen door een 7nm H-Alpha filter van Baader, ISO1600 met de Canon 6D op F4. Er is gewerkt met zowel KStars/INDI als Sequence Generator Pro. Uiteraard verwerkt met APP, master-flat, master-dark en BPM. Ook zijn de foto’s zoals hier getoond iets geroteerd achteraf.

Scroll to Top