Reply To: Ruis in de CMOS cameras, metingen en berekeningen

Activity Forums Astrotechniek Methoden en Technieken Ruis in de CMOS cameras, metingen en berekeningen Reply To: Ruis in de CMOS cameras, metingen en berekeningen

InFINNityDeck
Participant

Han,

dat lijkt me een goed idee. [EDIT]Bij deze geregeld!Wellicht dat Theunissen (of een andere moderator) onze hele conversatie daarheen kan brengen? Mijn voorstel is om als topic te gebruiken: De invloed van stack-grootte op de kwaliteit van masterdarks.[/EDIT]

Ondertussen zou ik graag wat extra uitleg willen hebben over jouw vorige post. Begrijp ik het goed dat de linker twee kolommen de waarden geven, zoals jij ze meet en dat de rechter twee kolommen in de tabel in dezelfde waarden zijn, maar dan op de schaal zoals APP ze produceert?

Hadden we niet beter het verschil kunnen nemen tussen een enkele sub en de MD25 en vervolgens tussen dezelfde enkele sub en MD500? In beide gevallen raak je de fixed pattern noise kwijt, maar kunnen we mooi kijken wat het verschil is tussen het gebruik van de MD25 versus de MD500. Wellicht is het beter hiervoor een referentie-dark van 10 subs te maken?

Kan je ook uitleggen waarom je die 82 x 200 en 57 x 200 hebt opgenomen in de tabel (onderste twee regels)?

Nicolàs

https://www.dehilster.info/astronomy

In the observatory: Mount: 10Micron GM3000HPS, OTAs mounted: SW Esprit 80ED & Esprit 150ED, Celestron C11 XLT EdgeHD, Lunt LS80THA single stack, GTT60 (60mm aperture Galilean Type Telescope), Cameras: ZWO ASI1600MM Cool (2x), ASI174MM, ASI290MM & MC, QHYCCD QHY163M, OTAs on the ground: SW Explorer 300PDS, Bresser Messier 130/650 & 90/500.

Scroll to Top