Activity › Forums › Astrofotografie › Deepsky › Drukte rond M31 › Reply To: Drukte rond M31
Het idee was om gewoon leuk een fotowedstrijd te organiseren om de astrofotografie in Nederland wat te promoten en een ‘smoel’ te geven op het Gala voor de sterrenkunde. Vervolgens ontstaan er gigantische discussies over alle mogelijke details. Sommige zeer terecht, maar sommige ook wel wat zeurderig (persoonlijke mening, en dan heb ik het niet direct over hier op het forum voor de duidelijkheid). Natuurlijk zullen er dingen zijn die niet helemaal kloppen en zijn niet alle regels perfect dichtgetimmerd. Maar daarvoor is dit ook geen ‘astrophotographer of the year’ of iets dergelijks wat veel groter is opgezet. Ik zou zeggen doe gewoon lekker mee als je bij het gala wilt/kunt zijn. De rechten blijven gewoon van de fotograaf en het is vooral een stukje promotie van de astrofotografie o.a. via de zenit en de New Scientist. Dat zouden we toch met elkaar leuk moeten kunnen doen. Maar laten we svp geen ellenlange discussies gaan voeren over de kleine lettertjes, dat gebeurt al veel teveel in ons wereldje denk ik af en toe.
Maar dat zijn natuurlijk my 2 cents :) De jurering wordt trouwens geanonimiseerd voor de duidelijkheid, zodat er echt naar de opnamen en de bewerking wordt gekeken. Zo zal ik er ook zeker naar kijken…