Reply To: Melkweg tussen Cassiopeia en Cygnus 12/13 aug

Activity Forums Astrofotografie Deepsky Melkweg tussen Cassiopeia en Cygnus 12/13 aug Reply To: Melkweg tussen Cassiopeia en Cygnus 12/13 aug

KeesScherer
Participant

Iets links van het midden van de 1ste (linker) schaalverdeling in Backyard EOS in het Histogram venster (1/3 verdeling). Bijgevoegd de RAW histogram van een sub in Lightroom. Bedoel je nu, waar zijn de meteoren of bedoel je dat dit aardig veel data/resultaat is voor het aantal frames en de 10s belichtingstijd per sub? Dit is mij niet helemaal duidelijk. Zou je het laatste bedoelen, dit is nu precies mijn gevoel.

De schaalverdeling in het Backyard EOS histogram komt inderdaad overeen met het BOC histogram, dat is het “in camera” gestretchte beeld. Dan is iets links van de linker 1/3 verdeling een prima resultaat. Zeker wanneer de hele “sky fog peak” goed los is van de linkerkant van het histogram. Dat kan ik niet goed beoordelen en daar zit dan ook het probleem met het scheiden van ruis en signaal. (Dat verbeter je dan weer door het stacken van meerdere opnamen etc). Het is overigens heel handig om het BYE histogram aan te passen om opnamen te beoordelen tijdens het schieten d.m.v. de 2 punten op de lijn.  Daarnaast ben ik ook benieuwd of je een Pixinsight stack methode hebt gevonden om meteoorsporen te behouden vergelijkbaar met de “maximum” setting van DeepSkyStacker.

Scroll to Top