Activity › Forums › Astrofotografie › Deepsky › Astroweekje Dordogne › Reply To: Astroweekje Dordogne
Hoi, @Musquetier en @supernov, inderdaad veel signaal ;-) Als ik de plaatjes zo zie, moet daar wel meer uit te halen zijn denk ik, maar de OIII laag van het rechterpaneel zal wel lastig zijn om goed te corrigeren. Het lijkt een beetje alsof er nog een vignettering in de data zit, die duidelijk niet in het midden van de sensor ligt. Dat is misschien iets dat wordt veroorzaakt door niet-optimale collimatie? @Musquetier, heb je gewerkt met een spiegel kijker of met een refractor? Het rechttrekken van de belichting tussen twee of meerdere panelen is iets waar ik nu mee aan het werk ben toevallig. @Musquetier, als je je data ergens neer zit waar ik er naar kan kijken, dan doe ik dat graag, kan wel even duren, vanwege andere prioriteiten, maar ik zal er zeker naar kijken en je feedback geven.
Omdat er veel hemelachtergrond zit in de h alpha en OIII lagen denk ik wel dat ik panelen behoorlijk kan rechtrekken overigens ;-)