Reply To: Heeft de kleur van een flat invloed op de flat-calibratie?

Activity Forums Astrotechniek Methoden en Technieken Heeft de kleur van een flat invloed op de flat-calibratie? Reply To: Heeft de kleur van een flat invloed op de flat-calibratie?

Haverkamp
Participant

Helaas heb ik alleen de flats in raw formaat, GPhoto stuurde de lights als Fits door omdat Ekos (Linux systeem) dit nodig had voor previews e.d. Ik weet hoe ik dit in de toekomst anders kan doen, maar toen nog niet. Tussentijds kan ik met SGP pro verder, aangezien die voor previews geen fits nodig heeft en dat is zoals je zegt gewenst EN scheelt nogal wat aan data overdracht per sub (en dus overhead voor mijn wifi verbinding). Maar jouw programma heeft toch ook eerst FITS nodig voor kalibratie.. alleen pak je dat dus beter aan.. check.  

Ik heb geen fits nodig voor calibratie, het kan volledig met cr2 bestanden. De master calibratie frames worden wel in fits uitgespuugd voor de daadwerklijke calibratie, maar dan wel in CFA vorm in de juiste bitdiepte om de raw cfa data van de sensor op zelfde bitdiepte te calibreren ;-)

WOW, waar komt die grote smiley vandaan? hahaha..

Scroll to Top