Activity › Forums › Astrofotografie › Deepsky › M45 Pleiaden – first light asi1600mm-cool!!! › Reply To: M45 Pleiaden – first light asi1600mm-cool!!!
Dank je @musquetier ;-) ! Ja het is nog een beetje testen en kijken hoe alles uitpakt. De nevels komen er in ieder geval prachtig op en lekker ruisarm. Ik heb gewerkt op -25 graden Celsius met de camera. Het valt me ook op dat camera erg weinig stroom verbruikt om een 25-30 graden delta tov de buiten temperatuur te halen. Dat is prettig.
Het ligt ook een beetje aan mijn bewerking dat de sterren wat wit zijn denk ik. Ik heb een luminance gemaakt van de L + B data en die heb ik gewoon over de RGB laag gelegd. Vervolgens met flinke saturatie hebt ik de kleuren wat terug gehaald. Het is allemaal testen.
Maar… vannacht heb ik nog eens 80 subs gemaakt per kanaal met een belichting van 120sec ditmaal. Die gaan we hieraan toevoegen om wat meer sterkleur te krijgen en nog wat meer diepte. En het zal ook leuk zijn om te zien, hoe die stack eruit ziet tov de 5min stack. Met name om te zien of er net zoveel van de zwakkere neveligheid is te zien, bij gelijke totale integratietijd.