-
Verstraaten replied to the topic Drukte rond M31 in the forum Deepsky 6 years, 8 months ago
Hij moet ook 300 dpi worden aangeleverd. Print media menskes zijn te lui om ‘t om te zetten. Een pixel is een pixel, als ze daar iets op 300 dpi mee willen doen is dat hun probleem.
D’r staat trouwens niets over bij dat je bij inzending van alle rechten op het beeld afstand doet. Dat zie je ook regelmatig voorbijkomen. Een pluspuntje hier dus. -
van der Hoeven posted an update 6 years, 8 months ago · updated 6 years, 8 months ago
toch even reclame maken: http://www.astronomie.nl/#!/iau100/iau100/_detail/gli/astrofotografiewedstrijd-stuur-je-beste-foto/ Doe vooral mee. Ben heel benieuwd naar de inzendingen! (ik zit in de jury :) )
Astronomie.nl - Over sterrenkunde in NederlandAstronomie.nl is een uitgebreide website over de Nederlandse sterrenkunde met nieuws, een agenda, blogs, achtergronden, een encyclopedie, foto's en een FAQ. Met speciale informatie voor kinderen, scholieren en docenten.
-
Heb je mijn opmerkingen over die wedstrijd ook gelezen?
-
Nee, waar kan ik die vinden? Ik zie namelijk niets…
Ok, net gevonden in je topic over m31. Ik snap wel een paar van je opmerkingen. Vind je het goed als ik die deel met de mede-juryleden?
-
Staat in dit draadje: https://www.starry-night.nl/forums/topic/drukte-rond-m31/
-
Mag ik de opmerkingen even doorsturen? Vind ze wel relevant namelijk!
-
Tuurlijk, het zijn openbare opmerkingen.
-
done! Ik wacht op reactie. Het is de eerste keer dat zoiets hier gedaan wordt. Dus dit soort dingen is dan ook fijn om te horen.
-
Afgelopen zondag heb ik wat opgestuurd met Wetransfer. Het is nog steeds niet opgehaald. Binnenkort verloopt de termijn, is het mailadres wel juist?
-
Als het goed is worden ze snel gedownload. Ergens ging iets mis in de communicatie geloof ik :( Ik zit alleen in de jury, maar downloads ed loopt via Nova.
-
-
Theunissen replied to the topic Drukte rond M31 in the forum Deepsky 6 years, 8 months ago
Anti-dateren … oude truc :-)
-
KeesScherer wrote a new post, Satellietsporen identificeren met het voorbeeld van een ontplofte 2e trap van een Delta raket. 6 years, 8 months ago
Alle astrofotografen hebben er last van, de sporen van vliegtuigen en satellieten op onze subs. Heel vervelend en het gaan er nog veel meer worden, maar soms kan je van de nood een deugd maken. Dit artikel gaat […]

-
InFINNityDeck replied to the topic Drukte rond M31 in the forum Deepsky 6 years, 8 months ago
-
Groenewold replied to the topic Cygnus 70 paneel Gigapixel APP mozaiek in Ha in the forum Deepsky 6 years, 8 months ago
Ik zal Mabula nog eens aan zijn jasje trekken
-
KeesScherer replied to the topic Drukte rond M31 in the forum Deepsky 6 years, 8 months ago
Ik stuurde een email op18 oktober met hele specifieke vragen over het ontbreken van een reglement omdat er geen reglement op de pagina beschikbaar was (of ik moet er na een paar keer goed lezen overheen gekeken hebben, en jullie ook?). Ik kreeg geen antwoord op de email, maar vandaag staat er plotseling een link naar het reglement midden op de…[Read more]
-
KeesScherer replied to the topic Cygnus 70 paneel Gigapixel APP mozaiek in Ha in the forum Deepsky 6 years, 8 months ago
Nee, het dambordprobleem in het Orion mozaiek bestaat nog. Bij elke APP update kijk ik even of het Cygnus mozaiek er nog hetzelfde uitkomt (zonder dambord) en dan maak ik, met dezelfde instellingen weer een deel van het orion mozaiek. helaas zonder succes nog.
Deze donkere structuren die de grote boog maken vielen mij nu (pas) op, maar ze zijn…[Read more]
-
Theunissen replied to the topic Cygnus 70 paneel Gigapixel APP mozaiek in Ha in the forum Deepsky 6 years, 8 months ago
Is dat (mega) mosaic probleem nu opgelost?
Dus in voorafgaande versies waren deze structuren niet zichtbaar?
-
KeesScherer replied to the topic Cygnus 70 paneel Gigapixel APP mozaiek in Ha in the forum Deepsky 6 years, 8 months ago
AstroPixelProcessor versie 1.075 is verschenen. Bij het testen probeer ik altijd even een paar mozaieken en zodoende ontdek je dan b.v. weer nieuwe patronen zoals deze donkere strukturen in dit o zo bekende stuk zomerhemel.Cygnus-dark-structures-50proc
-
KeesScherer replied to the topic Drukte rond M31 in the forum Deepsky 6 years, 8 months ago
En dat was een prima suggestie, ik had dat zelfs al 2 dagen eerder gedaan :-)andromeda-arie-8okt-6okt
-
KeesScherer replied to the topic Drukte rond M31 in the forum Deepsky 6 years, 8 months ago
Een interessante suggestie Nicolàs. Ik zie geen voorwaarden voor inzending en dat zou inhouden dat iedereen zou kunnen insturen zonder peperking als lokatie of zelfs nationaliteit? Ook opnamen met remote telescopen zijn kennelijk toegestaan en ik zie zelfs geen eis dat de foto door de inzender zelf moet zijn gemaakt (“hun beste werk kan ook op…[Read more]
-
InFINNityDeck replied to the topic Drukte rond M31 in the forum Deepsky 6 years, 8 months ago
Wellicht is het een idee je foto ook hier in te sturen?: http://www.astronomie.nl/#!/iau100/iau100/_detail/gli/astrofotografiewedstrijd-stuur-je-beste-foto/
Dit is precies het type foto dat ze niet verwachten, maar wel de nadruk legt op, in hun eigen woorden, het “…publiek bewust te maken van de schoonheid van de sterrenhemel…”.
Nicolàs
-
KeesScherer replied to the topic Drukte rond M31 in the forum Deepsky 6 years, 8 months ago
We gaan dan van 5000 naar 35000 satellieten, maar elk spoor staat maar op 1 sub (weinig kans dat er 2 sporen precies hetzelfde pad volgen). Met >=7 subs heb je ook dan geen probleem in een stack. Maar het gaat mis met de single shots zoals gemaakt met survey telescopen.
-
InFINNityDeck replied to the topic Drukte rond M31 in the forum Deepsky 6 years, 8 months ago
Ik had een verwijzing naar Kees’ APOD ook even op CN geplaatst en kreeg daar een interessante link op terug. Het ziet ernaar uit dat de plannen van StarLink nu alweer verouderd zijn, ze willen naast die 12k aan sv’s nog een extra 30k aan sv’s lanceren…. Dat worden heeeeeel veeeeeel subs om alle sporen kwijt te raken…
Nicolàs
-
Sormani became a registered member 6 years, 8 months ago · updated 6 years, 8 months ago
-
InFINNityDeck replied to the topic Drukte rond M31 in the forum Deepsky 6 years, 8 months ago
Van harte Kees met dit resultaat! Helemaal te gek dat die zoveel aandacht gekregen heeft, wie weet wat dit nog voor staartje krijgt voor clubs als StarLink…
Nicolàs
-
Bakx replied to the topic Drukte rond M31 in the forum Deepsky 6 years, 8 months ago
Misschien moet Kees’ foto naar de media gestuurd worden. Dit kan een iconische foto worden.
En zo geschiedde………
-
KeesScherer replied to the topic Drukte rond M31 in the forum Deepsky 6 years, 8 months ago
Een paar statistieken over het APOD traject. Op 6 oktober stuurde ik de foto in, en op 9 oktober kwam de email met bevestiging van plaatsing. Na heel wat email verkeer werd de foto gisteren 14 oktober geplaatst.
De APOD website had in 2015 al ruim een miljoen bezoekers per dag en heeft daarnaast 25 internationale versies in andere talen (Zie een…[Read more]
-
KeesScherer replied to the topic Drukte rond M31 in the forum Deepsky 6 years, 8 months ago
Zowaar een APOD, op de NASA APOD pagina is een “mouse over” waarbij de schone versie ook te zien is. Mijn titel “The Andromeda Galaxy in a crowded Sky” wilden ze niet gebruiken, dat is wel jammer, want het heeft niets met Photoshop te maken.APOD-20191014
- Load More







