Reply To: IC405, IC410, IC417 en NGC1931

Activity Forums Astrofotografie Deepsky IC405, IC410, IC417 en NGC1931 Reply To: IC405, IC410, IC417 en NGC1931

Haverkamp
Participant

@keesscherer, mooi begin en een mooie compositie ;-) Ik ben benieuwd hoe het eindresultaat gaat worden.

Ik vind ook wel dat de flaming star lekker aangezet mag worden qua saturatie en contrast. Bij veel data moet dat erg mooi worden denk ik.

@mth75
, kan je instellen met wat voor een filter de beelden worden getoond in je platform? Bij Astro Pixel Processor moet ik beelden van soms wel 10000×10000 pixels weergeven in het image viewer panel van de applicatie en zonder gedegen filtering ziet dat er echt niet goed uit. Met een filter afhankelijk van de zoom ten opzichte van ware grootte kan je ook grote foto’s veel beter tonen met betere kleuren en details. Maar dan moet je altijd wel de originele foto als bron hebben, die filteren ( een kleine blok of gauss kernel doet al wonderen) en rescalen aan de server kant, die foto wil je dan tonen voor beste weergave. De download is dan beperkt, maar de kwaliteit is goed. Voor een precieze implementatie weet je me te vinden ;-) Ik vraag me af of WordPress hier een plugin ofzo voor heeft?

Scroll to Top