Activity › Forums › Astrosoftware › Sequence Generator Pro › SGP beste methode voor gelijkmatige mozaieken? › Reply To: SGP beste methode voor gelijkmatige mozaieken?
@keesscherer, hoe weet je eigenlijk wat gelijkwaardige subs zijn ? Kijk je naar noise, sterdichtheid, aantal sterren en/of SNR van de lights of misschien nog iets anders?
Ik weet wel dat de software die de mosaic integratie doet extreem belangrijk is om een naadloze mosaic te kunnen krijgen. Als je opnames hebt met groot verschil in transparantie gaan de meeste programma’s de mist in omdat dit heel lastig is te corrigeren. En veel programma’s doen alleen een lineaire lokale correctie bij de naden van het mosaic, wat natuurlijk niet optimaal is, zeker als er op de naad veel neveligheid/signaal zit bijvoorbeeld.
Binnenkort zal ik in een draadje het maken van een mosaic bespreken in Astro Pixel Processor, maar ik licht een tipje van de sluier alvast op ;-) , APP kan een globale correctie doen van alle lights/panels in het mosaic ofwel de stack van wel 8ste graads ;-) terwijl data normalisatie behouden blijft.