Activity › Forums › Astrofotografie › Deepsky › M45 te veel stretched ? › Reply To: M45 te veel stretched ?
Ik probeer nog mijn weg te vinden op dit forum en heb nog moeite met alle laatjes en knopjes. mocht er iets niet goed gaan of niet volgens regels, bij voorbaat mijn verontschuldiging daarvoor (komen haren uit neus en oren… behoor je tot de groep der senioren. En heb je ook meer moeite met moderne communicatiemiddelen).
Geen probleem, overigens heb ik op mijn 41ste grijze haren in mijn oren (zonder pigment zeg ik zelf altijd). Regels, zeer soepel hier :-) .
Over de opname, deze lijkt me te hard gestretched inderdaad. Maar de basis kwaliteit van de subs lijkt detailrijk.
Probeer in PI met de ScreentransferFunction tool: https://www.starry-night.nl/pixinsight-tools-screentransferfunction-sctf/ om te beginnen eens een autostretch uit te voeren (8.1). De Histogramtransformation tool neemt dus de waarden van de ScreentransferFunction tool, dit maakt het waarschijnlijker wat makkelijker om te beginnen en om het proces te leren: