Reply To: Mijn eerste M42 widefield, Werk in Uitvoering

Activity Forums Astrofotografie Deepsky Mijn eerste M42 widefield, Werk in Uitvoering Reply To: Mijn eerste M42 widefield, Werk in Uitvoering

Theunissen
Participant

Helaas heb ik mijn pool uitlijning totaal verkl*#t in de nacht van 26 januari, in mijn haast om uit de vorst te komen waarmee de 120s subs volledig zijn komen te vervallen (laat staan langere belichtingen).

In het bijgevoegde tussenresultaat van de Orionnevel heb ik m.b.v. de Pixelmath tool alle stacks + een 27x60s stack samengevoegd met als doel het maximum aan details naar voren te halen (*zonder 2 uur het hele calibratie, registratie en integratie proces opnieuw te moeten doorlopen)

De “standaard” PI workflow gevolgd, DBE i.p.v. ABE, ColorCalibration (white preview = hele image) en HDRMultiscaleTransform (met starmask) en een Unsharpmask.

De laatste stap is (je verwacht het niet :-) ) terug naar het begin gaan*. Ik wil proberen een stack van 2s (t.b.v. het Trapezium) en een stack van alle overige subs te combineren met HDRComposition. Ik heb het gevoel dat er meer details zit in de 177 subs van resp 70x5s, 70x15s, 10x30s en 27x60s.

Scroll to Top