Reply To: Selecteren van een CCD/CMOS camera voor kleine APO

Activity Forums Astrotechniek Camera’s en Accessoires Selecteren van een CCD/CMOS camera voor kleine APO Reply To: Selecteren van een CCD/CMOS camera voor kleine APO

Brands
Participant

De canon 6D biedt erg veel voor zijn geld vind ik  (en een grote sensor), de keuze voor een andere telescoop of andere camera zal nauw samenhangen met wat je wilt fotograferen, de te verwachte resolutie en beeldgrootte, ook kan ik me voorstellen dat je een gevoeligere sensor wilt hebben om tijd te winnen. De qhy16200 lijkt me zeker een geweldige camera, maar het is een boel geld. Ik heb zelf een ouder type qhy, ze zijn erg stevig gebouwd, over de ondersteuning zijn de meningen nog verdeeld. Ik ben zelf ook al maanden bezig om een goede keuze te maken voor een andere camera (mono) , ik neig zelf toch naar een gevoelige middel grote chip met dan maar een iets kleiner beeldveld. De ZWO ASI 1600 is toch ook wel een camera die goede prestaties levert en wordt steeds weer verbeterd en is nauwelijks te verslaan voor dat bedrag, maar goed die heeft een wat kleinere chip en kleinere pixels. Voor mij persoonlijk vind ik het ook belangrijk om niet weer over te stappen naar grotere filters, want als dat er ook nog bijkomt…

Scroll to Top