Reply To: Sensor reiniging

Activity Forums Astrotechniek Methoden en Technieken Sensor reiniging Reply To: Sensor reiniging

Groenewold
Participant

Nee, niet met vloeistoffen aan de gang (alleen de bijgeleverde voor op zo’n swap). Het toevoegen van stofjes gaat uiterst makkelijk als je de boel open hebt liggen en gaat reinigen, in de lucht dwarrelt er vanalles en met een ietwat vochtige sensor plakt er altijd weer wat aan de sensor. Ik deed dit 1x gewoon in de woonkamer en dat werd 10x erger! :) Daarna nog maar 1x gedaan, maar dan in een gestoomde badkamer. Lekker alle kranen heet laten stromen, stomen, even wat laten afkoelen en dan in die ruimte gaan werken. Geen stofje meer te bekennen! Echter doe ik dit 1x per jaar ofzo, als er tussentijd wat bij komt dan is dat meestal met goede flats uitstekend weg te werken.

Als ik reinig dan gebruik is swaps die de breedte van de sensor hebben. Eerst blaas ik zo goed mogelijk met goede balg los stof weg, daarna swipe ik 1x licht over de hele sensor, dan draai ik de swap om en druk ietsjes harder de andere kant op. Daarna weggooien en controleren.

Scroll to Top