Activity › Forums › Astrotechniek › Methoden en Technieken › H-Alpha flats › Reply To: H-Alpha flats
Nou, valt me als resultaat niet tegen eigenlijk. Alleen blijf ik last houden van stofjes die niet weg willen, maar dat is een ander probleem schat ik in. @bula is het logisch dat met overbelicht rood de flat nog steeds vrij goed werkt wat betreft licht-afval correctie? (excuus voor de spamming overigens, ik moet gewoon betere flats schieten is de conclusie) Ik zie nu dat de fout is ontstaan doordat SGP geen RGB histogram laat zien en ik dat dus niet in de gaten had.
Ik zou het niet gestretchte histogram van je flats moeten zien om te kunnen oordelen of het rode kanaal is overbelicht. Als slechts het centrum van je rode kanaal clipt aan de rechterkant van het histogram dan kan er nog steeds een redelijke flat correctie uitkomen die de vignettering corrigeert, maar het midden van je opname zal dan niet helemaal goed gaan.
De nog steeds zichtbare stofjes kan wijzen op het ontbreken van bias of dark calibratie van de flats?
Beste is waarschijnlijk inderdaad om nieuwe flats te maken, mits ze echt rechts clippen, als dat nog goed kan?