Activity › Forums › Astrofotografie › Deepsky › NGC7000 7 september 2016, mooi paars is niet verkeerd › Reply To: NGC7000 7 september 2016, mooi paars is niet verkeerd
Het onderstaande image is het resultaat van het nieuw stacken van de 100x40s / ISO800 subs van 7 september 2016 (nu met APP) en de 9x180s/ ISO1600 opnamen zoals hierboven afgebeeld.
Ik heb de 100x40s stack als Luminosity (L) gebruikt, en de 9x180s stack als RGB.
Op het L image heb ik vervolgens een DeConvolution uitgevoerd (DynamicPSF, Range en Star Mask -> Deconvolution).
Het achterliggende idee is simpel, ik heb op 135mm zonder filter een contrastrijk en scherp resultaat maar met weinig Hα signaal, met CLS filter aanzienlijk meer Hα signaal maar met iets verlies van scherpte. Op zoek na een optimaal resultaat denk ik dat ik dicht bij een betere workflow kom voor mijn 135mm opstelling. Belangrijker, nu ik voor het eerst ervaring op doe met het CLS filter zijn de moeizame kleur calibratie problemen ook als sneeuw voor de zon verdwenen.
De 9x180s waren eigenlijk de laatste subs die ik nog met de bijna lege accu van de camera kon nemen. Meer data met het CLS filter zal denk ik nog wel iets meer structuur in beide nevels laten zien.
Ik ben in ieder geval blij met dit testresultaat … nee, nog steeds geen final image wat mij betreft :-)