Reply To: NGC7000 7 september 2016, mooi paars is niet verkeerd

Activity Forums Astrofotografie Deepsky NGC7000 7 september 2016, mooi paars is niet verkeerd Reply To: NGC7000 7 september 2016, mooi paars is niet verkeerd

Theunissen
Participant

Ik heb vannacht een redelijke testsessie met het Optolong Hα (7nm) clip-in filter gedraaid. 10x300s/ISO1600, 5 darks (deze zal ik morgen nog bijschieten). Het begint inmiddels erg leuk te worden om e.e.a. proefondervindelijk te vergelijken. De sterren in de nieuwe Hα stack zijn niet mooi rond dus dit is nog een aandachtspuntje (ondanks goede guiding).

Het image linksboven is de nieuwe Hα opname (tevens mijn tweede en enigszins geslaagde Hα opname). Rechtsboven het het haarscherpe en contrast rijke 140x40s Luminosity extract. Linksonder de 9x180s CLS filter stack en tenslotte rechtsonder de gecombineerde L + CLS stack (zoals eerder en hierboven in een crop versie gepost).

De volgende stap is nu kijken of ik iets zinvols met de Hα data i.c.m. met de eerdere stacks kan doen.

Langzaam kom ik dichterbij een workflow die (in mijn ogen) een optimaal resultaat met mijn setup geeft.

Scroll to Top