Reply To: NGC6823

Activity Forums Astrofotografie Deepsky NGC6823 Reply To: NGC6823

Haverkamp
Participant

Ik denk dat ik er achter ben waarom hij niet goed de kleuren lagen matchte. Deze zijn met de 80/480mm telescoop gemaakt en deze refereerde ik aan de Ha referentie sub die met de 130/910mm scope was gemaakt. Ten eerste zijn de sterren hier veel kleiner en ten tweede is het beeldveld anders (en mogelijke distortie patroon ook). Ik ga opnieuw stacken, met een van de subs van de RGB subs registreren, optie voor verschillende optics aanvinken en distortion model creëren selecteren om te kijken of ik dan het euvel kan verhelpen…

Hoi Rob, als je de verschillende lagen telkens registreert aan een vaste referentie ga je nog steeds problemen krijgen omdat je geen garantie hebt dat het beeldveld, ook wel de compositie van de integratie, gelijk is. Het is veel makkelijker om de verschillende kanalen gewoon te maken, en dan de geintegreerde kanalen aan elkaar te registreren en te saven. Dan weet je zeker dat de kanalen hetzelfde beeldveld hebben en dezelfde image dimensions, zodat je het zonder probleem kan inladen voor de RGB combine tool.

Mabula

Scroll to Top