Reply To: Facebook versus de fora (waarom posten op SN?)

Activity Forums Starry-Night.nl Functionaliteit Facebook versus de fora (waarom posten op SN?) Reply To: Facebook versus de fora (waarom posten op SN?)

Groenewold
Participant

Ik denk dat een forum, DE plek bij uitstek is voor naslag inderdaad. Wat ik zelf probeer te doen is het archiveren van kennis middels artikelen op SN, die zijn dan ook goed up-to-date te houden (reminder to self). Dat gaat dan om kennis welke ook echt meerwaarde heeft voor langere tijd, basis-informatie e.d. Op facebook post ik de zaken die meer “voor de leuk, even tussendoor” zijn, dat kan ook hier natuurlijk maar ik ben dan weer niet van het overal hetzelfde neerzetten. Dat is inderdaad informatie welke grotendeels verloren zal gaan, maar ik denk dat mensen de voor hen interessante zaken dan wel zelf ergens bookmarken.
Wat dat betreft zie ik het als een aanvulling op een forum, je hebt ook een groot publiek voor die prangende vraag tussendoor en het antwoorden gebeurt dan meestal veel sneller ook door het gebruik van FB op de mobiel. Zelf probeer ik dan wel, mocht de vraag/antwoord sessie weer van die nuttige informatie bevatten, dit in een topic hier te posten (wat dan weer best weinig voorkomt).

Het gemak van even posten, met name ook mobiel, zal Facebook of een ander medium ala Facebook altijd populair houden. Mensen hebben denk ik ook van nature de neiging om simpelweg even snel wat te showen, likes te vergaren (en dan liefst zoveel mogelijk) en weer verder te gaan. Het streelt het ego, vandaar ook de populariteit van Snapchat etc. etc. Of dat wenselijk is, ik zelf vind inmiddels van niet (het heeft allemaal erg weinig inhoud en we vergeten een beetje de echte wereld om ons heen), is iets wat we niet meer echt tegen kunnen houden, hoogstens een beetje sturen.

Scroll to Top