Reply To: Early Season NGC7000

Activity Forums Astrofotografie Deepsky Early Season NGC7000 Reply To: Early Season NGC7000

Theunissen
Participant

Je weet dat je voor likes (net zoals iedereen :-) ) op Facebook moet zijn. De data is er in overvloed (lees: details), de bewerking (stretch?) is helaas, zoals in veel van je materiaal, veel te hard voor mijn gevoel. Details gaan verloren en dubbel klikken laat harde details en veel korrelige ruis zien.

Ik zelf ben zeker niet de perfecte astrofotograaf, sterker nog, ik zie mezelf  nog eens niet als astrofotograaf. Maar als ik zo vrij mag zijn, ik denk dat jij, als fotograaf moet streven naar perfectie. Mooie zachte bewerkingen zou de invulling zijn die ik eraan zou geven. Aangezien dit een 135mm Samyang opname lijkt verwijs ik als referentie naar mijn NGC7000. Ook niet perfect, maar fijner in bewerking voor mijn gevoel en dit moet dus ook met de data van jouw setup (minimaal) mogelijk zijn.

Het vervelende, en dit is een gelieerde discussie, is dat opbouwende kritiek tegenwoordig wat gevoelig lijkt te liggen, toch denk ik dat dit de enige manier voorwaarts is. Resumerend, een herbewerking van volgens mij uitstekende data is zeker aan te raden.

Scroll to Top