Activity › Forums › Astrofotografie › Deepsky › NGC7000 Hα en First Light van de William Optics GT71 › Reply To: NGC7000 Hα en First Light van de William Optics GT71
Gisteravond had ik de tijd om eens wat beter naar het Guiden te kijken. De instellingen van de LVI stonden inderdaad ongunstig met een te lage guide-rate en puls (stonden beiden op LOW). Nadat ik deze beide omhoog had gezet (HIGH) ging het guiden al een stuk beter. Ik kon nu opnames maken van 300 seconden zonder enige spoorvorming. Waarschijnlijk had ik ook wel voor 600 seconden kunnen aangezien de Guide-grafiek op de LVI zo plat als een dubbeltje was met hier en daar een minieme afwijking.
Uiteindelijk heb ik gedurende de nacht 33 bruikbare opnames van 300 seconden kunnen maken welke ik met APP heb gecombineerd. En nu is mij ook gelijk het nut van een BPM zichtbaar geworden ;-)
Dus daar moet ik nog even tijd voor maken.
Hieronder de foto welke ik met APP heb weten te maken. Ps: Wanneer ik de raw-data aan APP voer en met alle instellingen op default door de registratie, normalisatie en integratie stappen loop dan geeft APP na de normalisatie aan dat deze is mislukt…..De integratie gaat wel gewoon verder en er rolt uiteindelijk een volledig rood beeld uit. Hier zit de data nog wel ergens in verstopt, maar ik weet niet hoe ik die te zien krijg. Pas wanneer ik de foto opsla als TIFF bestand kan ik deze openen in Photoshop en zie ik weer wat structuren. Iemand een idee waarom ik de normalisatie niet voor elkaar krijg???
Sadr Region: 12nm Halpha, 33×300”, no calibration frames (yet)