Activity › Forums › Astrofotografie › Deepsky › Melkweg fotografie in Nieuw-Zeeland › Reply To: Melkweg fotografie in Nieuw-Zeeland
Gisteravond een heerlijke sessie gehad op de buitenplaats van het observatorium. Lekker in een shirt met een zacht, warm briesje foto’s schieten. Ik merkte dat het licht van Christchurch inderdaad nog steeds aardig wat vervuiling geeft, maar het is niets vergeleken met mijn achtertuin in Maarssen. Ik heb nog een tip gekregen van een mede-astronoom op een nogal verlaten plek, uurtje van mijn huis hier vandaan. Dat ga ik ook nog eens proberen, daar schijnt het nog veel donkerder te zijn en als je je best doet kan je de melkweg dan weerspiegelt zien in het water (je kijkt daar direct uit over rustig water). Voor de sessie van gisteren had ik helaas de tracker van dezelfde astronoom gesloopt (knopje raakte dol for no reason), dus het was weer tijd voor het simpele statief. 15-20 seconden per opname (hoe verder van de pool af hoe streperiger de boel werd), ISO 6400 en ongeveer 10 subs gemaakt per stap over de hele lucht. Nu bezig met panelen te maken om uiteindelijk in 1 groot geheel te gieten als mijn kleine Mac mini dat nog aan kan. Ben in ieder geval al blij uberhaupt deze data te hebben, het is verre van ideaal in kwaliteit, maar een mooie herinnering.
Paneel 1-4;