Reply To: Mozaïek van Paardekop tot M42

Activity Forums Astrofotografie Deepsky Mozaïek van Paardekop tot M42 Reply To: Mozaïek van Paardekop tot M42

Moonen
Participant

Het (voorlopige) eindresultaat. In totaal 518 opnamen gemaakt met in totaal 47 uur en 45 minuten aan data verdeeld over 3 panelen. Ik heb per paneel alle data gekalibreerd en gestacked in APP tot aparte stacks per kanaal en per paneel en daarbij meteen alle data in één keer gestacked tot een kunstmatige luminance (een prima functie in APP). Ik had van M42 2 sets data (een kort en lang belichte) omdat de kern uitgebrand was. In PI deconvolutie op alle luminance-stacks toegepast en daarna met een HDR-compositie de uitgebrande kern van M42 vervangen door die van de kort belichte set. Vervolgens in APP per kanaal alle stacks aan elkaar gezet tot 5 mozaïeken (RGB, Ha en L) en daarna de RGB en Ha samengevoegd tot een kleurenplaat. Verder bewerkt in PI en Photoshop met de LLRGB-methode.

Ik ben best tevreden moet ik zeggen, maar kritiek is altijd welkom. Zo denk ik nog steeds een lichte overgang te zien tussen M42 en het middelste paneel, net links van the Running Man.

Scroll to Top