Activity › Forums › Astrotechniek › Sterrenwacht › To UPs or not to UPS ? › Reply To: To UPs or not to UPS ?
Ik heb het vandaag twee keer getest met SGP werkend, zelfs tijdens het integreren binnen een sequence met de camera op -20°C. Filterwiel, weerstation (MGBox V2), focuser en LesveDome waren ook aangesloten. Tegelijkertijd had ik de virtual handcontroller, MountMonitor, Stellarium en TimeSynch draaien.
Met mijn instellingen allemaal toegepast, krijgt geen van deze applicaties ook maar de kans te reageren. Zodra de UPS ingrijpt, dan gaat het scherm meteen op blauw (met de mededeling “Afsluiten”) en gaat het vervolgens over op zwart of blauw (dat wisselt nogal eens) en het zwarte CMD-window dat het .bat bestand verwerkt. De eerste 10 seconden gebeurt er uiteraard niets, daarna gaat de montering parkeren, vervolgens gebeurt er 30 seconden niets, waarna zowel de montering als de pc afgesloten worden.
De UPS die ik gebruik geeft een shutdown actie, ik vermoed zelfs forced, en zou het dus moeten winnen van eender welke applicatie.
Overigens is het nog goed te melden, gezien een opmerking op het 10Micron forum, dat bovenstaande oplossing alleen op de PRO editie van Windows 10 werkt, de home editie staat niet toe de benodigde tweaks uit te voeren.
Nicolàs
https://www.dehilster.info/astronomy
In the observatory: Mount: 10Micron GM3000HPS, OTAs mounted: SW Esprit 80ED & Esprit 150ED, Celestron C11 XLT EdgeHD, Lunt LS80THA single stack, GTT60 (60mm aperture Galilean Type Telescope), Cameras: ZWO ASI1600MM Cool (2x), ASI174MM, ASI290MM & MC, QHYCCD QHY163M, OTAs on the ground: SW Explorer 300PDS, Bresser Messier 130/650 & 90/500.