Reply To: M13 in juni

Activity Forums Astrofotografie Deepsky M13 in juni Reply To: M13 in juni

InFINNityDeck
Participant

Hoi Han,

bedankt voor je aanbod, wordt zeer gewaardeerd!

Komend weekend zal ik het setje klaar maken. Ik heb in ieder geval gezien dat ik twee gain-instellingen door elkaar heen gebruikt heb: de unity gain (139) en een gain van 138. Ik heb echter geen idee of de flats, etc met deze gains gemaakt zijn, dus daar kan een foutenbron zitten.

Wat mij ook opviel, was dat de ASCOM driver voor de ASI1600MM op 8bit stond, terwijl ik zeker weet dat ik die ooit op 16 gezet heb (net als dat ik ooit de gain op unity gezet heb). Nu geeft APP aan dat alle frames 16bit zijn (behalve de BPM, daarvan zegt APP dit die 8bit is), dus of SGP zet de camera automatisch op 16bit of SGP slaat het op als 16bit, terwijl het 8bit data is….

Ik ga komend weekend dus eerst even uitzoeken wat er mis gegaan is met de camera-instellingen en waar nodig nog wat correctie frames schieten, zodat ik je die ook kan leveren.

Nicolàs

https://www.dehilster.info/astronomy

In the observatory: Mount: 10Micron GM3000HPS, OTAs mounted: SW Esprit 80ED & Esprit 150ED, Celestron C11 XLT EdgeHD, Lunt LS80THA single stack, GTT60 (60mm aperture Galilean Type Telescope), Cameras: ZWO ASI1600MM Cool (2x), ASI174MM, ASI290MM & MC, QHYCCD QHY163M, OTAs on the ground: SW Explorer 300PDS, Bresser Messier 130/650 & 90/500.

Scroll to Top