Activity › Forums › Astrofotografie › Deepsky › Vogelspotten (IC5070) op 20 augustus 2019. › Reply To: Vogelspotten (IC5070) op 20 augustus 2019.
Mooie plaat Kees,
dit is feitelijk dezelfde methode die ik binnen PSP gebruikte voor mijn eerste Papekaan. Het nadeel van de methode is, dat het lastig is een mooie vloeiende overgang te bewerkstelligen tussen de kleuren. De ene pixel wordt geel, de andere blauw (of bij mij dus groen en rood/bruin), waardoor in het overgangsgebied ruis te zien is. Uiteraard is dit geen echte ruis, maar gewoon pixels die de ene of de andere kant op ‘gevallen’ zijn.
Dank voor het proberen en de link! Ik zal de rekening voor de copyright-infringement weg laten vallen tegen jouw rekening van het leermoment. :-)
Nicolàs
https://www.dehilster.info/astronomy
In the observatory: Mount: 10Micron GM3000HPS, OTAs mounted: SW Esprit 80ED & Esprit 150ED, Celestron C11 XLT EdgeHD, Lunt LS80THA single stack, GTT60 (60mm aperture Galilean Type Telescope), Cameras: ZWO ASI1600MM Cool (2x), ASI174MM, ASI290MM & MC, QHYCCD QHY163M, OTAs on the ground: SW Explorer 300PDS, Bresser Messier 130/650 & 90/500.