Activity › Forums › Astrofotografie › Deepsky › NGC7023 – Grandpre › Reply To: NGC7023 – Grandpre
Mijn testomstandigheden zijn verre van ideaal. Geen balkon of terras of tuin en dan ook nog eens woonachtig in hartje Rotterdam. Wel kan het raam open. Het testen levert dan mooie ronde sterren op maar wel met met een FWHM van 10>. Soms vind ik zowaar zelfs een guidestar ;) De voorbereiding gebeurd dan ook voor zover mogelijk thuis in de woonkamer en het testen dient dan helaas on site te gebeuren. Ik probeer zo’n 5 keer per jaar voor een meerdaagse trip naar Frankrijk of Duitsland af te reizen waarbij ik met mezelf afspreek om niet teveel tijd aan het testen te besteden. Mocht iets niet lukken dan treedt al snel het backupplan in werking (terug naar de oude configuratie). Nu was de voorbereiding beperkt aangezien ik pas twee dagen voor vertrek de camera ontving en ik op de dag voor vertrek – na veel gebel – het zoek geraakte pakketje met het benodigde adaptertje bij een ophaalpunt op kon halen :-)