Activity › Forums › Astrofotografie › Deepsky › NGC7129 augustus-september 2019 › Reply To: NGC7129 augustus-september 2019
Er is een nieuwe versie van APP uit (versie 1.077). Deze heeft een verbeterde versie van de Combine RGB tool met daarin diverse presets voor het combineren van LRGB, LHaRGB, Hubble, etc. Ik heb mijn oude data er even snel doorheen getrokken en moet zeggen dat ik met veel meer gemak er nog meer kleur uit weet te halen, zie hieronder. Ik heb nu opeens een paar oranje gebieden in de nevel, die waren voorheen nog blauw. Ik denk wel dat er nog verbetering mogelijk is, hij is nu wat te licht (en daardoor te veel ruis), maar eerst maar eens die heldere nachten laten komen waar ik al drie maanden op wacht…
De volledige plaat staat op mijn server.
Nicolàs
https://www.dehilster.info/astronomy
In the observatory: Mount: 10Micron GM3000HPS, OTAs mounted: SW Esprit 80ED & Esprit 150ED, Celestron C11 XLT EdgeHD, Lunt LS80THA single stack, GTT60 (60mm aperture Galilean Type Telescope), Cameras: ZWO ASI1600MM Cool (2x), ASI174MM, ASI290MM & MC, QHYCCD QHY163M, OTAs on the ground: SW Explorer 300PDS, Bresser Messier 130/650 & 90/500.