Reply To: Zon van 7 sept 2021 met AR2866 en AR2868

Activity Forums Astrofotografie Zonnestelsel Zon van 7 sept 2021 met AR2866 en AR2868 Reply To: Zon van 7 sept 2021 met AR2866 en AR2868

Sneyers
Participant

Bedankt Paul, dus het heeft geen nut dat ik mijn DSLR op zwart wit zet. Tot nu toe heb ik mooie opnames kunnen maken met de videofunctie van de DSLR in Mov, maar je verliest inderdaad door de compressie. Toch heb ik er bruikbare foto’s (lucky imaging) van kunnen maken zoals de maan en Jupiter en mars. Moest je interesse hebben hier is een link naar mijn webpagina op Telescopius: https://telescopius.com/profile/francis-sneyers
Je hebt wel slecht nieuws voor mij, ttz. dat het verlengen van die usb kabel (voor mij zou 15 m nodig zijn) altijd problemen zal geven door de hoge framerate. Dan kan ik het gebruik van een astrocamera helemaal vergeten. Zoals ik reeds heb uitgelegd, een pc scherm geeft mij evenwichtsproblemen soms al na 15 minuten, daarom doe ik mijn pc werk met een beamer. Indien ik met een astrocamera zou gaan werken, had ik een 15 m kabel nodig om de camera te verbinden naar de pc in huis en via de beamer zou ik dan wel kunnen werken. Als ik dan de drone voor het projectiescherm van de beamer zet kan ik, staande naast de telescoop op het terras op de dronemonitor mijn projectiescherm zien en zo kadreren en scherpstellen. Het is omslachtig maar het zou kunnen werken, alleen als je zeker bent dat die verlengkabel van 15 m problemen gaat geven, dan moet ik er niet aan beginnen en blijft voor mij enkel nog de DSLR over om mee te werken.

Scroll to Top