Reply To: ZWO ASI 2600 MC

Activity Forums Astrotechniek Camera’s en Accessoires ZWO ASI 2600 MC Reply To: ZWO ASI 2600 MC

Verheijen
Participant

Bedankt heren voor het uitgebrachte advies. Ik had deze vraag ook op het Astroforum gesteld maar daar kwam haast niets uit. Jullie gaan beter op de materie in. In de zomermaanden of het late najaar is het geen bezwaar om de laptop dicht bij de camera te plaatsen zodat twee meter voldoende is. Ik vind het ontzettend jammer dat ik niet met een verlengkabel kan werken. Er zijn oplossingen die jullie aan  bieden maar daar zit een behoorlijk prijskaartje aan vast. Met een CCD camera heb je die problemen niet. Ik heb al een offerte aangevraagd bij TS in Duitsland. Ik heb nog geen opdracht gegeven voordat ik eerst wou wachten of mijn vraag beantwoord werd. Dat hebben jullie netjes gedaan, alsnog mijn dank. Het wordt een gecompliceerd verhaal en ik denk dat het beter is om een nieuwe CCD camera aan te schaffen. Of de Canon EOS Ra als die nog te krijgen is. Met deze opties is een verlengkabel geen probleem. Als ik een vaste opstelling had was het een eenvoudiger, dan zit je vlak bij de kijker, computer en camera. Dan kunnen de verbindingen kort gehouden worden. Ik zal met TS in Duitsland nog overleggen of er andere opties zijn. Je kunt op de kijker ASIAIR monteren en bedienen met je smartfone binnen. Het nadeel er van vind ik dat het beeldscherm erg klein is.. Jammer dat via WiFi van uit de ASIAIR het signaal niet naar de PC kan die ook Wifi heeft. Ik ga er nog over nadenken wat de beste optie is. Nogmaals dank heren voor het uitgebrachte advies, dat had ik niet verwacht. Zo zie je dat je niet alleen staat op dit Forum. We zijn voor elkaar om te helpen, niet waar?  Ik kom t.z.t. terug omtrent dit onderwerp.

Scroll to Top