Reply To: ZWO ASI 2600 MC

Activity Forums Astrotechniek Camera’s en Accessoires ZWO ASI 2600 MC Reply To: ZWO ASI 2600 MC

Frank_Teunissen
Participant

Dag Hans, Snap jou probleem niet. Enerzijds heb je het over een een duur prijskaartje van bijvoorbeeld de aangedragen oplossing van een (goedkope) laptop bij je opstelling of een mini pc, anderzijds overweeg je een dure Canon Ra aan te schaffen om je problemen op te lossen. Dit spreekt elkaar tegen en het is de vraag of dit dan helpt. Voor het bedrag wat je neertelt voor die Canon koop je wellicht een aardige astro-camera met koeling!

Mijn setup: Heb een hardschalen attachee koffertje (Samsonite oid) tweedehands aangeschaft voor een paar euro’s. Boorde er in de zijkant wat gaten in voor de kabels en plaatste er wat hardschuim blokken in zodat de laptop wat hoger kwam te staan. Zodoende genoeg ventilatie en kon de voeding plus -goede- usb hub er ook nog bij. Koffer dicht, prima temperatuur en feilloze werking. De laptop is verbonden via een lange LAN kabel, waarvoor ik buitenshuis een aansluiting heb gemaakt. Binnen zit ik achter een desktop en bedien alles via Teamviewer. Succes.

Scroll to Top