Reply To: Pickerings Triangulum Wisp in Cygnus.

Activity Forums Astrofotografie Deepsky Pickerings Triangulum Wisp in Cygnus. Reply To: Pickerings Triangulum Wisp in Cygnus.

InFINNityDeck
Participant

Hans,

Het is mij ook al een paar keer opgevallen dat je sterren erg hard zijn, er zit vrijwel geen zacht randje omheen zoals je zou verwachten (zie bijgesloten afbeelding waarin links jouw opname 300% vergroot te zien is naast een opname van mij). Als je het signaal in een grafiek zou plotten, dan behoort een ster eruit te zien als een soort van Gaussische kromme, maar bij jouw opnames ga je direct van een achtergrond signaal naar vrijwel volledig wit, iets dat ook te zien is aan het histogram (die is rechts aan het clippen). E.e.a zou ook wel eens door een teveel aan contrast veroorzaakt kunnen worden, maar ik denk dat Vincent (@supernov) gelijk heeft dat je de deconvolutie iets te enthousiast hebt toegepast.

Maar ja, wellicht dat je dit mooier vindt, het is uiteindelijk een kwestie van smaak. ;-)

Nicolàs

https://www.dehilster.info/astronomy

In the observatory: Mount: 10Micron GM3000HPS, OTAs mounted: SW Esprit 80ED & Esprit 150ED, Celestron C11 XLT EdgeHD, Lunt LS80THA single stack, GTT60 (60mm aperture Galilean Type Telescope), Cameras: ZWO ASI1600MM Cool (2x), ASI174MM, ASI290MM & MC, QHYCCD QHY163M, OTAs on the ground: SW Explorer 300PDS, Bresser Messier 130/650 & 90/500.

Scroll to Top