Activity › Forums › Astrofotografie › Deepsky › Pickerings Triangulum Wisp in Cygnus. › Reply To: Pickerings Triangulum Wisp in Cygnus.
Dat is gekomen door de software van de camera zelf. Ik pas meestal DDP toe en die geeft vaak vervormingen. Ik gebruik ook TOPAZ DE NOISE daar komen soms ook artefacten van. ik moet eerlijk schrijven dat het mij niet was opgevallen. Zo aan de opname te zien oogt deze wel aardig. Maar alles is voor verbetering vatbaar. Het kan ook aan de afstelling van de kijker liggen. Zelf bekijk ik mijn opnamen niet met 300 x vergroting. Dan zie je van alles. Jou opname is perfect. Gemaakt denk ik met een lenzenkijker, dan heb je deze zaken niet als je een perfect systeem hebt zoals de FSQ 106 mm, een systeem met 4 lenzen en achteraan nog een Petzval objectief zo heb je geen field flattener nodig.Wel als je een focal reducer er achter hangt. Ik ga als het helder is een ster test doen en zal de RAW image bekijken of er verschillen zijn. In ieder geval bedankt voor de tips die je aan mij geef. daar leer ik van. Ik heb genoeg opnamen gemaakt die er perfect uit zagen. Sterren zonder een zwart cirkeltje in het midden en een zachte rand er om heen. Een ster test doet veel meer dan afstellen op de tafel binnenshuis. Er wordt aan gewerkt.