Activity › Forums › Astrotechniek › Methoden en Technieken › Subtractive Chromatic Green Noise Reduction (SCNR/RMGreen) › Reply To: Subtractive Chromatic Green Noise Reduction (SCNR/RMGreen)
Ik gebruikte altijd “de invert methodiek” ook al staat de Pixelmath methodiek ook als snelkoppelingsproces/shortcut op mijn PI desktop. Moest hier natuurlijk “blindelings” op vertrouwen als rood/groen kleurendoof persoon, dat dit de methode was (wordt door velen op YouTube als stap gebruikt).
Overall dus moeilijk te controleren voor mij. Zoals Arie al zei: “De “inverteer-methode” is snel en eenvoudig. Je hebt direct resultaat.”
Al met al dan toch misschien maar weer terug naar de Pixelmath oplossing…
Dank voor het eens uitzoeken, Nicolas. Wordt gewaardeerd.
Trouwens verlies aan “rood kanaal data”, ik heb met dank aan “astrophotocologne” op YouTube, tegenwoordig sowieso een extra boost saturatie stap in mijn bewerking opgenomen door voor het stretchen van de ruwe data, eerst een 50 (soms 100%) boost van de data via “ColorSaturation” te doen. De onderbouwing daarbij was dat door het strechen sowieso veel kleur data verdwijnt in vooral de sterren kleuren, en je hierdoor betere begin situatie hebt om te corrigeren, bijvoorbeeld via “CurvesTransformation”.