Activity › Forums › Astrofotografie › Zonnestelsel › Euxodus and Aristoteles. › Reply To: Euxodus and Aristoteles.
Dank je. Ik kan wel meer opnamen laten zien . Maar ik denk aan de forum regels en die schrijven: post niet om te posten. daar houd ik mij aan. De volgende keer een mooie DSO opname maar dat kan even duren. De sterrenbeelden Orion en Monoceros verdwijnen uit mijn gezichtsveld en ik kan daar uit geen opnamen meer maken. Nu is het tijd om diverse zaakjes te regelen, zoals de aanschaf van een ZWO ASI 2600 MC en toe behoren voor aankomende maand mei en juni, een ZWO ASI 178 MM is reeds onderweg om nog betere maan en planeten opnamen te maken. Deze camera heeft een zeer hoge resolutie. Ook de Epsilon 180 ED moet nog worden afgesteld en getest worden op de sterren. Daar is het nu mooi Weer voor. Alle andere kijkers zijn schoon gemaakt en afgesteld. Nieuwe filters zijn inmiddels aangekomen en worden nu getest. Dan kan het late voorjaar seizoen en de zomer beginnen. Ik hoop jullie te trakteren op mooie opnamen. Morgen ga ik naar mijn systeem beheerder om te kijken of er betere computers zijn met meer mogelijkheden. Tot zo ver mijn verhaal. Ik wens jullie veel opname plezier toe en blijf gezond en hopelijk komt spoedig aan die oorlog een eind zodat het ook voor ons wat zekerder wordt voor de toekomst. We willen graag onze hobby blijven uitoefenen. Succes allemaal.