Reply To: LDN 1251 Rotten Fish

Activity Forums Astrofotografie Deepsky LDN 1251 Rotten Fish Reply To: LDN 1251 Rotten Fish

Bakx
Participant

Ik kende hem ook niet, totdat Tim (Astrovirus) hem op ons Drents club-forum zette. Daarna zag ik hem ook op CN voorbijkomen. En dan gaat het bij mij jeuken. Hij staat vlak bij de Shark, die ik al eens eerder gedaan had. Ik had een sequence gepland voor de hele nacht. Zijn positie is daarvoor optimaal nu. Maar de weergoden hadden andere plannen. Ik heb ruim de helft van de tijd het wolkendek staan fotograferen. Dus dat kon allemaal zo hop in de prullenbak. Van het restant heb ik dit weten te bakken. Ik wil nog met de sterren aan de gang. Die zijn niet naar mijn zin.

Ik heb van de LRGB-mono masters meteen de sterren apart gezet. Daarna de starless mono’s samengevoegd en bewerkt tot een LRGB starless nevel. Daarna met de RGB van de sterren hetzelfde gedaan. En tot slot de sterren en starless samengevoegd.

Wanneer ik de conventionele methode gebruik, de sterren dus niet verwijder, krijg ik veel mooiere pinpoint sterren dan nu. Er is dus nog wat werk aan de winkel.

Ik heb de Lacerta 10″ met de Nexus op f3 staan. Een aardig snelle en hongerige fotonenzuiger.

De Epsilon160ED gaat in de verkoop. Als er nog liefhebbers zijn . . .

Scroll to Top