LDN 1251 Rotten Fish

Activity Forums Astrofotografie Deepsky LDN 1251 Rotten Fish

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author
    Posts
  • #27531
    Bakx
    Participant

    Tja, ik heb die naam ook niet verzonnen . . . .

    Het was eergisteravond eventjes kraakhelder voordat ze het wolken-schuifdak dicht deden net na middernacht.

    Toch nog 110 minuten LRGB kunnen schieten van dit objekt. Op CN en Astrobin staat ie ook met 36 uren exposure en zo. Dat gaat hem hier niet worden met ons weer.

    Voor de verandering eens gestackt in APP.
    R 16x120s
    G 19x120s
    B 20x120s
    Niet veel, 110 min, dus dat werd spannend.

    Wel netjes nieuwe flats en dark-flats geschoten.

    APP doet dat toch wel netjes. Alles op default laten staan.

     

    #27537
    InFINNityDeck
    Participant

    Erg fraai, Arie (niet de naam, maar jouw plaat ;-))!

    Ongelofelijk wat jij weet te produceren met die snelle kijker van je in zo’n korte tijd(lang leve Bortle 4!). Welke van die twee snelle jongens heb je gebruikt?

    Nicolàs

     

    https://www.dehilster.info/astronomy

    In the observatory: Mount: 10Micron GM3000HPS, OTAs mounted: SW Esprit 80ED & Esprit 150ED, Celestron C11 XLT EdgeHD, Lunt LS80THA single stack, GTT60 (60mm aperture Galilean Type Telescope), Cameras: ZWO ASI1600MM Cool (2x), ASI174MM, ASI290MM & MC, QHYCCD QHY163M, OTAs on the ground: SW Explorer 300PDS, Bresser Messier 130/650 & 90/500.

    #27540
    han.k
    Participant

    Mooie opname. Ik had dit object nog niet in mijn database. Maar toegevoegd. De omtrek and positie heb als in de bijlage getekend. Rechts in de omtrek is volgens mij de vissestaart.

    Han

    #27541
    Bakx
    Participant

    Ik kende hem ook niet, totdat Tim (Astrovirus) hem op ons Drents club-forum zette. Daarna zag ik hem ook op CN voorbijkomen. En dan gaat het bij mij jeuken. Hij staat vlak bij de Shark, die ik al eens eerder gedaan had. Ik had een sequence gepland voor de hele nacht. Zijn positie is daarvoor optimaal nu. Maar de weergoden hadden andere plannen. Ik heb ruim de helft van de tijd het wolkendek staan fotograferen. Dus dat kon allemaal zo hop in de prullenbak. Van het restant heb ik dit weten te bakken. Ik wil nog met de sterren aan de gang. Die zijn niet naar mijn zin.

    Ik heb van de LRGB-mono masters meteen de sterren apart gezet. Daarna de starless mono’s samengevoegd en bewerkt tot een LRGB starless nevel. Daarna met de RGB van de sterren hetzelfde gedaan. En tot slot de sterren en starless samengevoegd.

    Wanneer ik de conventionele methode gebruik, de sterren dus niet verwijder, krijg ik veel mooiere pinpoint sterren dan nu. Er is dus nog wat werk aan de winkel.

    Ik heb de Lacerta 10″ met de Nexus op f3 staan. Een aardig snelle en hongerige fotonenzuiger.

    De Epsilon160ED gaat in de verkoop. Als er nog liefhebbers zijn . . .

    #27544
    Frank_Teunissen
    Participant

    Erg mooi geworden! Altijd maar dat weer! :-(

     

    #27546
    Bakx
    Participant

    De finale versie . . . . De sterren zijn zo meer naar mijn zin.

    Enne, met 38x120s Lum opnamen erbij komt de totale exposure op net boven de 3 uur.

    #27551
    Bakx
    Participant

    Hebben jullie dat nou ook? Wanneer ik een bewerking in PixInsight nog eens overdoe dan krijg ik nooit meer hetzelfde resultaat.

    Dat was deze keer wel een aangename verrassing. Toch ook de moeite waard. Veel meer detail en wat frisser.

    #27552
    InFINNityDeck
    Participant

    Komt wellicht door het onderwerp: rotte vis… die is nog wat aan het doorrotten… ;-)

    Maar even serieus: ook met de methode die ik volg (APP, Siril, PSP en Topaz), komt er iedere keer wat anders uit. Als het eindresultaat niet bevalt, dan begin ik dus gewoon opnieuw, al doe ik dat meestal wel uitgaande van de masters die APP gemaakt heeft (de RGB combine, etc doe ik dan wel opnieuw).

    Nicolàs

    https://www.dehilster.info/astronomy

    In the observatory: Mount: 10Micron GM3000HPS, OTAs mounted: SW Esprit 80ED & Esprit 150ED, Celestron C11 XLT EdgeHD, Lunt LS80THA single stack, GTT60 (60mm aperture Galilean Type Telescope), Cameras: ZWO ASI1600MM Cool (2x), ASI174MM, ASI290MM & MC, QHYCCD QHY163M, OTAs on the ground: SW Explorer 300PDS, Bresser Messier 130/650 & 90/500.

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.
Scroll to Top